“ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ”

Με βάση το νέο Πρόγραμμα Σπουδών του Δημοτικού, “Δράσεις Ενεργού Πολίτη”, επιδιώκεται η προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας και κοινωνικής υπευθυνότητας, ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες, ικανοί να ανταποκρίνονται στο συνεχώς μεταβαλόμενο παγκόσμιο γίγνεσθαι, αναλαμβάνοντας υπεύθυνα δράση και πρωτοβουλίες. Ως πλαίσιο κίνησης για την παραπάνω προσπάθεια επιλέχθηκαν οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΟΗΕ). Το σχολείο μας επέλεξε να κινηθεί στα πλαίσια του 13ου στόχου. Ξεκινώντας τις δράσεις μας, την Τετάρτη, 29/01/25, καλέσαμε τον συγχωριανό μας, κ. Καραντινινή Κώστα, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Γεωργικών Επιστημών (SLU), Άλναρπ-Σουηδία, με γνώσεις στην αειφορεία και την πράσινη ανάπτυξη, αλλά πολύ περισσότερο και ως άνθρωπο που γνώρισε, ήρθε σε επαφή, με πολλά διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα και του ζητήσαμε να μας μεταφέρει την εμπειρία του σχετικά με το πώς βιώνουν τα παιδιά την έννοια του “Ενεργού Πολίτη”, έξω από τα σύνορα της χώρας μας και ποια είναι η όλη διαδικασία που τα ωθεί να γίνουν “Ενεργοί Πολίτες”. Οικογένεια, σχολείο,πολιτεία κοινωνία; Κάτι από όλα ή όλα μαζί; Ο διάλογος με τα παιδιά δημιούργησε σκέψεις και έδωσε τροφή για περαιτέρω αναζήτηση τρόπων δράσεων που θα μας καταστήσουν “Ενεργούς Πολίτες”. Ήταν για όλους μια συζήτηση που άφησε το στίγμα της σε όλους και σίγουρα δημιούργησε προσδοκίες για τη συνέχεια των δράσεών μας.